Shanghai en karaoke - Reisverslag uit Xiamen, China van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Shanghai en karaoke - Reisverslag uit Xiamen, China van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Shanghai en karaoke

Blijf op de hoogte en volg Edwin

05 Maart 2015 | China, Xiamen

Ik zit nu net in het vliegtuig van Xiamen naar Guangzhou en daarom is het een mooi moment om jullie te vertellen hoe het met me gaat. 6 nachten in hetzelfde hostel is de langste periode in China en daarom was ik erg benieuwd naar het hostel. Nou ik denk dat ik erg veel geluk heb gehad! Het hostel was gelegen in "The Bund", dit is hét toeristische gedeelte van Shanghai. Ongelofelijk mooi uit zicht om het financieel center van de stad en met veel oude historische gebouwen. Deze gebouwen zijn veelal gemaakt door de britten, fransen en amerikanen dus dit was een echte Westerse stad. Deze invloeden zorgen voor een leuke herkenbare bouwstijl, waardoor Shanghai al snel vertrouwd aanvoelt. Het weer was alleen wat minder de afgelopen week, ik heb namelijk 4 dagen regen gehad. Hierdoor werd ik genoodzaakt om museums te bezoeken en het aquarium van Shanghai. Geen echte straf hoor, maar na 2 museums heb ik het wel een beetje gehad. Om deze reden heb ik besloten dat ik een dag als wasdag heb gebruikt. DIt was ook wel een beetje nodig aangezien me kleren een beetje op begonnen te raken. Na 3 dagen naar wasmiddel gezocht te hebben heb ik met hulp van een chinees mijn hele tas weer kunnen wassen, dus ik kan er weer tegen aan. In Shanghai heb ik 2 chinezen en een duitser leren kennen met wie ik erg goed bevriend ben geraakt. De Chinezen waren erg grappig omdat ze soms ons Engels niet konden volgen en daardoor de gespreksonderwerpen heel snel veranderden... De duitser studeerd Zweden dus we konden lekker over Zweden babbelen en ondertussen kon ik China aan hem uitleggen. Nadat zij alle 3 weer verder gingen heb ik Bella en Nancy(vrienden uit Zweden) weer gesproken en ben ik voor de eerste keer weer naar de club gegaan. Ik begon natuurlijk weer veelste enthousiast aan de Cocktails(Mojito en Pina Colada) waardoor ik samen met Bella en Nancy een beetje dronken werd... IK was erg blij dat ik weer in mijn bedje lag ;)

De volgende dag ben ik met het vliegtuig naar Xiamen gegaan, dit is een soort eiland maar ook een stad in het zuidoosten van China. Hier woont een vriend Lan Xian en die nodigde mij uit om langs te komen. Hij heeft mij geholpen met VPN dus ik kan eindelijk op Facebook! De stad en het eiland waren erg mooi. Eindelijk zag ik een strand en in het weer lekker weer! Geen weer om te gaan zwemmen hoor, maar het is een goed begin. Zijn ouders namen mij mee naar een vis restaurant en meteen het eerste gerecht was zooo raar! Het waren zandwormen in gelei... Iedereen was erg benieuwd wat ik ervan vond dus ik heb maar gezegd erg goed, al ben ik er zelf nog niet helemaal uit of ik het lekker vond. Verder was het erg gezellig met zijn familie en wat vrienden, alleen werd er geen bier gedronken... De volgende dag hebben we het eiland bekeken en de stad. Hierna ging de vader van Lan koken en het was heerlijk! Ik weet alleen niet wat hij met de kip had gedaan, het was ontzettend taai en erg lastig om door heen te bijten. Toch was het wel sappig, dus dat moet ik nog maar eens vragen. In de avond hebben ze me meegenomen naar een karaokebar. In Europa is het vooral drinken en gek doen, maar in China krijg je een eigen kamer. In de kamer bestel je onwijs veel bier en hapjes en dan is het gaan met die banaan! Het was eerst wel heel vreemd maar uiteindelijk met een paar extra biertjes werden mijn zangkunsten steeds beter ;) De volgende dag nog een tempel bekijken en de universiteit, maar het was vooral bijkomen van de avond ervoor. Nu op naar mijn laatste stad in China; Guangzhou. Ik kijk er naar uit om naar Hong Kong te gaan en Macau om even mijn reisje terug te winnen in het casino!

• 05 Maart 2015 - 20:57

Tineke:

Hè edwin

Alles goed jongen?
    Ik heb net van Arjan de site van jou gekregen
    Leuk om te lezen
    En zo te zien vermaak jij je wel

• 05 Maart 2015 - 21:01

Liefs tineke

• 09 Maart 2015 - 09:37

Femke :

Hi die Edwin,

Wat leuk om weer te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt!.

Volgens mij heb je het wel aardig naar je zin ;-)

Gr Fem

• 12 Maart 2015 - 15:58

Wim Vermolen:

Hai Edwin (of moet ik je Marco Polo noemen?) leuk om je reisverslag te lezen en je doet het wel erg goed
    Bij het spitten kwam ik een hoop wormen tegen en ik zal ze voor je bewaren voor als je weer thuis bent en weer wil afkicken
    Wij zijn erg jaloers op je om zo'n reis te kunnen maken!!
    Wees wel voorzichtig en sterkte
    Inez en Wim