Het zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Het zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Het zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Edwin

19 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zoals beloofd alweer snel een update over het zuider eiland van Nieuw Zeeland. Nadat Antti en ik de veerpont hadden gepakt naar Picton konden we rustig zitten en genieten van het uitzicht vanaf de boot. Want wat was de tocht mooi! Bergen, rotsen en Antti beweerde zelfs een walvis te hebben gezien. Op de boot konden we rustig ene ontbijtje eten en moest ik de dames van me af slaan(vooral een Zwitserse was erg aanhankelijk), een goed begin van het zuider eiland zou ik zeggen. Vanaf Picton namen Antti en ik de bus naar Nelson gepakt om daar aan te komen bij een Nederlands hostel!! De eigenaar heette Jan dus er was geen twijfel mogelijk;). Elke avond kregen wij gratis chocolade cake met ijs, dus het hostel was niet erg goed mijn godelijke lichaam... We hebben samen met twee Engelse een brouwerij kerk bezocht en naar het mooiste nationale park van Nieuw Zeeland geweest: Abel Tasman Nationalpark. Helaas regende het de hele dag dus ik was helemaal zeiknat na 4 uur wandelen. Ik moet er daarom zeker nog eens naartoe, al is het gewoon om het park met mooi weer te zien.

Na Nelson gingen Antti en ik naar Kaikoura om daar walvissen te spotten. Mij werd verteld dat dit de enige plek in de wereld is dat er 12 maanden in het jaar walvissen zijn. Ik heb deze beesten natuurlijk nog nooit gezien, dus het leek mij erg gaaf om dit met een klein vliegtuigje te doen. Het kostte wat duiten maar dan heb je ook wat! Een onwijs mooi uitzicht over de stad, het schiereiland en de oceaan. Doordat het vleigtuig zo klein was leek het net alsof je zelf aan het vliegen was, wat het allemaal nog even iets specialer maakt. Helaas heb ik geen walvissen gezien, dus nog een reden om nog een keer naar Nieuw Zeeland te gaan... Voor de rest was Kaikoura vooral erg mooi qua landschap aangezien het aan een bergketen ligt.

Hierna zijn we naar Christchurch gegaan, om vanuit daar verder naar het zuiden te gaan reizen. Hier heb ik slechts twee dagen geslapen aangezien ik hier later terug kom. Wel is het indrukwekkend om te zien hoe de stad zich heeft hersteld van de aardbeving en hoe innovatief de stad is geweest om het normale leven weer op te pakken. En mijn hostel had een jacuzzi! Deze moest ik natuurlijk even uitproberen met Antti en deze was onwijs warm en lekker natuurlijk.

In mijn volgende verslag zal ik schrijven over Wanaka, Queenstown, Dunedin, Oamaru en opnieuw Christchurch en ik kan jullie alvast een ding verklappen; ik heb weer wodka gedronken;).

Voor wie mij direct wil volgen: https://www.polarsteps.com/EdwinBlom/3054-new-zealand

  • 20 Mei 2015 - 15:29

    Wim Vermolen:

    En kon je na de wodka wel jodelen?
    leuk reisverslag

  • 27 Mei 2015 - 08:24

    Marian Lakeman:

    beste edwin,
    het reizen gaat jegoed af, als ik dit lees ben je alweer op naar de volgende land australie volgens je moeder..
    wat zie je veel en mooie verslagen.
    wij gaan straks naar griekenland naar Corfu een week naar de zon samen met rinus en ik heb er zin in.
    nog veel plezier!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 6472

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: