Tweede deel Zuidereiland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Tweede deel Zuidereiland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Tweede deel Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Edwin

12 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Zoals in mijn vorige verslag gemeld zal ik nu mijn reis in Wanaka, Queenstown, Dunedin, Oamaru en Christchurch beschrijven. Dit deel van mijn reis bestaat deels uit feest en ook een beetje het afscheid van Nieuw Zeeland.

Wanaka
In Christchurch besloot ik om weer alleen op pad te gaan, Antti wilde namelijk nog langer in Christchurch blijven. Daarop ging ik alleen met de bus naar Wanaka. Ik denk dat dit de mooiste plaats in Nieuw Zeeland is geweest waar ik heb geslapen. Pal aan een groot meer, omringd door bergen met sneeuwtoppen en een heerlijk weertje. Daarnaast heb ik een paar erg leuke dames ontmoet in het hostel. Om van de omgeving te genieten ben ik de eerste dag opnieuw gaan mountainbiken, dit keer alleen zodat ik op mijn eigen tempo kon gaan. Ik denk dat dit mijn mooiste fietstocht ooit is geweest, zelfs de verplichte jaarlijkse fietstocht met mijn ouders in Schoorl is er saai bij! Ravijnen, meren, bossen en bergen heb ik getrotseerd en na een tocht van 6 uur vond ik het wel mooi geweest en kon ik aan een welverdiend biertje beginnen. Tijdens mijn biertje raakte ik aan de praat met twee Duitse dames (Inez en Julia) en een Amerikaanse (Susie) die graag Monopoly wilde spelen. Beste dag ooit! Bij het opstarten van het spel wilde een Engelse dame(Jo) mee doen en kreeg ik een bericht van Antti dat hij met een uurtje zou aankomen in Wanaka en of wij wilde wachten. Uiteindelijk speelde we het dus met 5 mensen en ik heb nog nooit zo snel verloren;). Na het spel heb ik nog een Japanse(je gelooft het niet: Yoko Ono) en een Belgische dame(Catherine) leren kennen en zo waren Antti en ik al snel in de minderheid wat betreft de dames. Met z'n allen zijn we naar PuzzleWorld gegaan met allemaal "Mind fucks" en een groot doolhof. Tijdens de wedstrijd konden beide groepen het niet zonder vals te spelen, dus hebben we het maar op een gelijkspel gegooid.

Queenstown
In Wanaka bood Caterine mij aan om samen met haar auto naar Queenstown te rijden en ik kon haar(en haar puppy ogen) natuurlijk niet weigeren;). Antti wilde ook graag mee dus zijn we met z'n samen naar Queenstown gereden met als tussenstop Arrowtown. Dit is ene klein dorpje waren vroeg veel goud werd gedolven en daarom stonden er nog vele houten westernse gebouwen. Dit gaf samen met de goud bruine bladeren van de bomen(ja het was herfst in Nieuw Zeeland) een geweldig effect! Hierna gingen Catherine en ik naar ons hostel, aangezien Antti te laat was met boeken hebben wij hem bij een ander hostel afgezet. Queenstown is de stad in Nieuw Zeeland voor het uitgaansleven, dus dat stond dop de planning elke avond. Ik ben zelfs in een karaokebar geëindigd! Mede dankzij wat drankjes had ik het erg gezellig en waren het vaak zware ochtenden;). Ook heb ik nog wat gezien van de omgeving, ik heb zelfs nog een speurtocht gedaan naar enkele plekken van de Lord of the Rings...

Dunedin
Na Queenstown ging Catherine naar Dunedin en opnieuw kreeg ik de mogelijkheid om mee te gaan. Zij had gewerkt in een hostel in de stad en daarom zijn we daar naar toe gegaan, wat uiteindelijk een van mijn beste hostels in Nieuw-Zeeland bleek te zijn. Hier hebben we hele schattige kleine blauwe pinguïns gezien die onwijs snel konden rennen(dus niet waggelen zoals ik verwachtte). Daarnaast wilde ik mijn kennis ontwikkelen dus heb een biertour gedaan door een brouwerij van een grote brouwerij in Nieuw Zeeland. Om het weekend goed te vieren gingen Catherine en ik mee met 3 Engelse gasten, deze waren al 3 maanden in Dunedin dus wisten de weg wel in de buurt. Om deze avond geweldig te maken besloot ik een halve liter wodka te kopen wat uiteindelijk een erg slecht idee bleek te zijn. Die halve liter had ik namelijk in 2 uurtjes leeg gedronken en ben toen in de bar in dronken toestand aan de heineken flesjes gegaan. Einde: Ik stond op de foto met wildvreemde en ik heb geen idee wat ik tussen twaalf en vier heb gedaan. Wel vertelde Catherine mij dat ik vol trots heb verteld dat ik met de twee mooiste dames van de kroeg heb gedanst... Ik ben nog steeds erg benieuwd naar deze "mooie" dames;).

Oamaru
Dit was de één na laatste stop van mijn trip in Nieuw Zeeland. Dit kleine stadje lag op de route en hier kon ik de gele pinguïn bekijken. Het stadje was zelf niet heel veel aan, wel erg mooi vanwege de goudkoorts tijd en de investeringen die daarop volgden. Ik heb wel een aardige Duitse ontmoet maar voor de rest is er eigenlijk weinig te vertellen over deze stad.

Hierna ben ik teruggegaan naar Christchurch en heb ik gewacht op mijn vlucht naar Australië. Hier vertel ik de volgende keer weer over, maar wat ik wel al kan vertellen; ik ben donderdag 20 augustus weer terug op Nederlandse bodem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6472

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: