Chinees Nieuwjaar - Reisverslag uit Sjanghai, China van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Chinees Nieuwjaar - Reisverslag uit Sjanghai, China van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Chinees Nieuwjaar

Blijf op de hoogte en volg Edwin

24 Februari 2015 | China, Sjanghai

Het is inmiddels al ruim een week geleden sinds jullie wat van mij gehoord hebben, dus ben ik vriendelijk verzocht om weer eens een update te geven over mijn reis. De laatste keer dat ik heb geschreven had ik mijn eerste avonden gehad in Beijing en stond ik op het punt om de muur te gaan beklimmen. Nou ik kan jullie vertellen dat het beste een klusje is hoor! Ik heb de treden niet eens durven tellen, aangezien het er zo imposant uit zag. Ik ging via een tour van het hostel naar de muur en heb zo 4 Engelsen, 2 Zweden en een Canadees leren kennen. Lekker ouwehoeren over de verschillende landen en wat iedereen al had meegemaakt in China. Engelsen en de Canadees waren allemaal docenten Engels, dus zij hadden heel wat verhalen over de kinderen van hen. Hierna ben ik samen met Jeff(denk ik) en Hannah opnieuw naar de Night Market geweest en heb ik deze keer de grote schorpioen mogen proeven, gadverdamme!!! Na nog even een drink spelletje te hebben gespeeld met wat Engelsen en Duitsers moest ik te bed zodat ik naar Xi'an kon gaan met de trein.

Ik heb werkelijk nog nooit zoveel mensen gezien op een treinstation, overal gestresste Chinezen die mij ook nog eens raar aankijken. Gelukkig was ik 4 uur te vroeg om het staiton dus ik kon in alle rust het jusite perron uitvogelen en een mooi plekkie bemachtigen. Aangekomen in Xi'an begon de horror! Ik kwam in een niet Engels sprekende taxi terecht die blijkbaar mijn hostel niet kon vinden en gewoon luk raak is gaan rijden. Uiteindelijk heeft hij een Chineese dame opgepikt en die kon mij met 10 woorden Engels duidelijk maken dat het een lastig verhaal zou worden. Daarom heb ik andy(mijn Chineese vriend) gebeld en deze heeft alles (ik weet niet hoe) kunnen regelen. Na het inchecken wilde de Chineeze dame met mij uiteten(waarschijnlijk om mijn "looks") en hebben wij een erg ongemakkelijk gesprek gehouden tijdens het eten, aangezien zij bijna geen Engels sprak. Volgende dag heb ik tijdens het Terracota leger een Canadees ontmoet die iets weg had van mijn schaduw, vanwege zijn donkere kleding. Het hostel waar ik in sliep was erg matig en had geen westerse WC, dat schijten in een gat in de grond is aan mij niet echt besteed. Ik dus maar de nachttrein genomen naar Beijing en heb ik eindelijk lekker kunnen slapen.

Daarna ben ik naar Yinchuan gehad om Andy te zien en Oud en NIeuw te vieren. Dat was echt gaaf! De hele familie wilde elke keer met mij op de foto en blijven mij maar voeren. Daarnaast is een tolk ook erg handig wanneer er in het Chinees naar je wordt geschreeuwd. Samen met de ooms van Andy heb ik nog drankspellen gespeeld, nou zij kunnen drinken hoor! Het was allemaal net aan te behappen, alleen ik werd niet dronken maar vol van de drank. Samen hebben de overige dagen de stad bekeken en nog veel gegeten met de familie.

In Chengdu kreeg ik eindelijk de kans om Pandas te bekijken, was echt de moeite waard was. Ik moest vroeg op staan en het was lastig de weg te vinden. Maar een Chineese dame Fiona genaamd heeft mij de hele dag geholpen en ik kan de pandas weer van mijn bucketlist afschrijven;) Gister heb ik een Franse jongen Jawhar leren kennen en samen nog twee Chinezen en een Australier ontmoet en hebben heerlijk gegeten en gelachen. Helaas moet ik nu weer naar Shanghai om Lan, Bella en Nancy te zien. Ik ben benieuwd in wat voor Hostel ik deze keer belandt!

  • 24 Februari 2015 - 22:05

    Frank:

    Hey Eddy, klinkt alsof je je niet verveeld

  • 25 Februari 2015 - 09:11

    Marian:

    Edwin,
    Het eerste deel van je boek is bijna klaar zo te lezen.
    Leuke tijd joh, spannend en interessant.
    Geniet ervan groet Marian.

  • 27 Februari 2015 - 16:54

    Mama:

    De Chinese taal blijft toch lastig ! goed dat je naar Nieuw-Zeeland en Australië ga, kan je daar je Engels weer ophalen en ouwe hoeren met iedereen. Veel plezier nog in China en tot horens.
    liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 6478

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: