East Coast deel 1 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Edwin Blom - WaarBenJij.nu East Coast deel 1 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

East Coast deel 1

Blijf op de hoogte en volg Edwin

14 Augustus 2015 | Australië, Townsville

Goedenavond allemaal!

Vorige keer ben ik gestopt na Darwin, dus vanaf nu vertel ik jullie iets over de East Coast van Australië oftewel party party. De eerste stad die Luca, Stefan en ik hebben bezocht was Townsville, dit ik eigenlijk meer een klein vissersdorpje. Wel was het heerlijk om eindelijk weer strand te zien en de daarbij horende zonnende dames natuurlijk;). Aan de kust van dit visserdorpje ligt een eiland; Magnetic Island. Het leek ons wel grappig om een dagje te doen, dus hebben we de ferry gepakt en zijn we het eiland opgekomen. Wat was dit mooi! Het was heerlijk weer en we lipen van strand naar strand. Dit was precies waarvoor ik naar Australië ben gekomen. Dus wanneer jullie naar australië gaan, vergeet dit eilandje niet mee te pakken!

Na zoveel gezien te hebben had ik wel weer eens zin in een feestje, dus heb ik mijn zin door gedramd(heb ik waarschijnlijk van me vader:p) en zijn we een weekend naar Gilligens in Cairns geweest. Dit is naar mijn mening het ultieme party hostel, aangezien de hostel er naast is en je daarom er niet aan ontkomt om een biertje te doen. Doordat ik met twee duitsers op pad was, verwachten ik epic bier drinken. Maar niets was minder waar, ik moest het tempo hoog houden. En als jullie mij een beetje kennen, weten jullie dat het later op de avond niet echt snel meer gaat... Uiteindelijk met wodka en Sambuca erbij had ik een mooi avondje, maar de mannen konden de volgende dag niet meer uit hun bed komen. Ik had de wedstrijd dus gewonnen;) Eigenlijk is dat samengevat ons weekend in Cairns: heel veel drinken. Wel zijn we nog een reisagent binnengesmokkeld (de dame was veelste mooi om te laten lopen) en hebben we onwijs veel moeten betalen voor een pakket van Whitsundays, Castaway en Frazer Island. Dit zijn daarom voornamelijk de dingen die ik heb gedaan in de East Coast, naast veel drinken natuurlijk.

De Whtisundays is een eilandenpartij in de Great Barier Reef en hier heb ik 3 dagen op een grote zeilboot rond gedobberd. Om het reef te zien hebben we gesnorkeld en geduikt. We sliepen ook op de boot en natuurlijk was ik te laat met het kiezen van een bed. Ik liet als een echte man betaamt de vrouwen voor gaan en dat was blijkbaar een slecht idee. Er was namelijik geen eenpersoons bed over en ik werd ingedeeld met ene totaal vreemde. Ik had hem nog niet horen praten dus ik dacht dat het een duitser was(zoals gewoonlijk). Ik ruilde dus direct met Luca en Stefan, wat bleek nou... De zogenaamde duitser was een belg uit Antwerpen genaamd Floris!! Ik kon dus eindelijk weer nederlands praten :) Uiteindelijk is dit een heel goede vriend geworden en kan ik het onwijs goed met hem vinden. Op de boot waren ongeveer 25 backpackers en daarom hebben we er echt een mooi feestje van gemaakt en heb ik heel veel aardige mensen ontmoet. De bemaninng was ook erg aardig, we hebben samen wat gedronken en ik heb een nieuwe bijnaam gekregen; The Flying Dutchman.Daarnaast was het snorkelen en duiken natuurlijk helemaal geweldig, precies wat je verwacht van Australië.

De Castaway tour was een dropping op een onbewoond eiland, hier moesten we dan drie dagen op overleven. We werden eerst met een vliegtuigje die kant op gevlogen en die piloot was toch een gek joh! Onze vlucht was nog spannender dan een rollercoaster, maar dat maakte het echt heel gaaf. Snoekduiken en zelfs de motor ging voor enkele seconden uit. Op het eiland was een camp met tenten en werd er voor eten gezorgd. Daarnaast mochten wij helemaal zelf weten wat we gingen doen, dus de eerte dag ging ik eens lekker niksen. Daarnaast nam Floris een vriendin mee uit Nederland (Nijmegen), dus ik was helemaal weer op Nederland tour voor een tijdje. De tweede dag gingen we sandboarden en bij terugkomst liepen we over een soort van wadden. De Nederlandse meid, Ilse, had een broek aan die niet nat mocht worden(erg handig op een eilandXD) en dus was ik weer de gentleman en moest ik haar op mijn rug door het water heen loodsen. Daarnaast hebben we krabben gevangen en heb ik voor het eerst verse krab gegeten! Het was een hele klus om bij het vlees te komen, maar wat was het lekker zeg. Ook hier kon ik het opnieuw met bijna iedereen vinden (ongeloofelijk hé) en kreeg ik een nieuwe bijnaam; Goldfinger van Austin Powers.

Na de Castaway zijn we direct doorgereden naar Rainbow Beach om daar onze Frazer Island tour te doen. We zaten in hetzelfde hostel als Floris en Ilse, dus moest er weer gedronken worden. De volgende ochtend werd ik natuurlijk wakker met een grote kater en dan moest het grootste drank avontuur nog plaats vinden... Frazer Island is het grootste zandeiland met daarom een tropisch regenwoud en met in het midden Lake McKenzie. DIt was een erg indrukwekkend meer maar vooral erg koud. Ik wilde me niet laten kennen dus heb ik erin gezwommen, maar daar had ik toch een beetje spijt van hoor;). Luca, Stefan en ik hadden al snel door dat we het met onze 10 liter Goone niet zouden gaan halen dat weekend, dus die avond nog wat bier gekocht. Toch was dit allemaal leeg gedronken de volgende dag! Dus de tweede dag tijdens de lunch heb ik samen met een Ier(geen roodharige) twee extra dozen Goone gehaald en begonnen we om 12 uur met drinken. Het gevolg was natuurlijk dat Edwin om 3 uur 's middags dronken is, niet wetende dat we die middag walvissen gingen zien... Hiervoor moesten we een berg beklimmen en daar was deze man niet toe instaat. Met twee bloed mooie meiden aan mijn zijde hebben we nog getracht te klimmen, maar halverwege heb ik opgegeven. Daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van hoor!

Hierna ben ik met Stefan en Luca naar Brisbane gereden en hebben we daar een week lang gefeest (met wet T-shirt contest) om de mannen uit te zwaaien en zodat ik mij kon voorbereiden op de ontmoeting met Nick en Ferry. Zij waren immers ook op reis in Australië en dan is het natuurlijk leuk om vrienden te zien. Hierover de volgende keer meer!

Ik hoop dat jullie weer genieten van mijn verslag en dat ik heb laten zien dat er helemaal niks mis is met mijn opvoeding. Dat hebben jullie goed gedaan pap en mam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1129
Totaal aantal bezoekers 6472

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: