Outback Australië - Reisverslag uit Darwin, Australië van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Outback Australië - Reisverslag uit Darwin, Australië van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Outback Australië

Blijf op de hoogte en volg Edwin

28 Juli 2015 | Australië, Darwin

Inmiddels hebben we Australië doorkruist en zijn we de "Outback" gepasseerd. De Outback is eigenlijk de woestijn van Australië die zich in het midden van het land bevindt. Ik heb vaak gehoor dat daar niks te zien is, maar ik denk dat dit juist een erg mooie ervaring is geweest. Het grappige hiervan is dat je daadwerkelijk niets ziet... Het kan voorkomen dat je 50 km lang niemand op de weg ziet en dus ben je echt alleen. Het kan rustig 250 km duren voordat je weer een bezinestation ziet, daarom moet je zoveel mogelijk tanken. Het is dus wel even anders dan in NL;).

Het is niet alleen woestijn in de Outback, zo heb je ook de Uluru, de Olgas en de King's Canyon. Dit zijn toch wel de hoogtepunten van de regio en daarom hebben wij deze punten uiteraard uitgebreidt bekeken. Maar eerst even over de Aboriginals; dit zijn de oorspronkelijke bewoners van Australië. Als compensatie voor het afpakken van hun land krijgt elke Aboriginel 600 dollar per week van de overheid, dit geld gebruiken ze voor één ding; drank. Zodoende zie je overal dronken en schreeuwende Aboriginels. Als deze dames er nou mooi uit zien zoals Zweden, Finnen, Belgen of Nederlanders is een dronken dame geen probleem, maar godsamme wat zijn deze aboriginels onaantrekkelijk! Dikke buiken, smerig haar en onwijze overbijten. Dus moeders je hoeft niet bang te zijn dat ik een Aboriginal mee neem naar Nederland...

Wanneer je Australië intypt in Google zie je meteen een rood/oranje berg/rots in een voorderest vlakke omgeving, dit is de Uluru. Een heilige berg voor de Aboriginals welke onwijs mooi is in de omgeving. Vanwege de vlakke omgeving is het zo geinig om opeens de berg zien op de te reizen in de verte en darnaast te beseffen dat 2/3 van de rots ondergronds is. Vanwege dit fenomeen worden bijna al je foto's gefotobombed door Chinezen, maar toch is het mij gelukt om een foto te maken zonder dat een of andere idioot op de foto staat. Vervolgens zijn we naar de Olga's en King's Canyon geweest welke allebei mooier waren dan de Uluru, aangezien deze uit meerdere rotsen bestaan. Het enige nadeel van deze plaatsen zijn de vliegen... Waar Nederlandse vliegen weg vliegen wanneer je beweegt blijven de Australische gewoon zitten! Bij Sefan (één van de duitsers) vlogen ze zelfs in zijn neus XD, was daarom erg blij dat ik niet zo'n grote gok heb ;).

Na de Outback zijn we Darwin gereden om daar naar het Kakedu National Park te gaan. Dit park is bekend van een groot lagoon en daarnaast zijn er in deze regio heel veel krokodfillen. Om deze reden hebben we een Jumping Crocodile tour gedaan en dit was gaaf zeg! We zaten in een klein boot met 12 á 14 man en met een klein hekje om onze boot en de gids lokte de krokodillen met vlees aan een haak naar ons toe. Vervolgens speelde hij met ze door de haak steeds hoger te brengen en de krokodillen te laten springen. Wat komen ze hoog! Een krokodil van 3 meter sprong met volle vaart tegen het hek aan, zelfs zo'n coole kikker als ik houdt dan zijn hart even vast. Hierna zijn we naar het Lynchfield National Park gegaan, waar een soort Indiana Jones achtige omgeving is. Je loopt daar door het regenwoud en komt terecht bij watervallen waar je in kunt zwemen. Dat is echt wel een beetje magisch moet ik zeggen. Daarnaast was ik weer aan het sukkelen door bij een beekje net iets te enthousiast rond te lopen en over de algen uit te gelijden, met als gevolg dat ik in gevecht was met een rots. Deze won ik helaas niet waardoor ik met een bloedend hoofd de aftocht moest blazen. Misschien hebben jullie de foto wel gezien, maar het was minder erg dan het leek hoor. Een klein sneetje, hoofdpijn en wat schaafplekken. Ik kon daarom die avond gewoon weer Goone drinken;). Het Kakedu National Park was een tegenvallertje aangezien de uitzichten minder mooi waren dan verwacht, daarnaast heb ik de lagoon niet gezien. Het was 2,5 uur lopen en dat vond ik iets te mans.

Volgende week schrijf ik mijn verhalen over de Eastcoast van Australiê om dit verslag niet te lang te maken. Wel kan ik jullie verzekeren dat de Eastcoast een partyplace is, dus dat ik meer dan genoeg vocht binnen heb gekregen...

  • 28 Juli 2015 - 10:20

    Mama:

    Ik ben blij dat je niet met een aboriginalsmeisje thuis komt en de Nederlandse meiden toch leuker vindt.
    de drank verhalen komen nog nu veel plezier de laatste weken het is nu aftellen.
    liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 6463

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: