Start Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Start Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Start Australië

Blijf op de hoogte en volg Edwin

16 Juni 2015 | Australië, Melbourne

Daar landde ik dan voor de tweede keer in Melbourne, op pad voor mijn derde en laatste land van de reis. Omdat ik Melbourne al had ik gezien waren de eerste twee dagen vooral uitrusten en plannen maken voor de rest van Australië. In Melbourne heb ik een week gezeten om de Shire of Rememberance te zien en de stad zelf. Daarnaast was er onder mijn hostel een bar te vinden dus dronk ik daar elke avond een biertje. Twee dagen voor ik op pad wilde met de Greyhound richting Cairns ontmoette ik Stefan en Luca uit Duitsland. Zij waren gestrand in Melbourne doordat hun auto kapot was en wilde een nieuwe auto kopen om via Adelaide naar Alice Springs, Darwin, Cairns en Brisbane te gaan. Na een half uurtje te ouwehoeren met elkaar vroegen zij of ik mee wilde en mijn expertise(blijkbaar dachten ze dat ik die had) wilde gebruiken om auto's te beoordelen. Het enige wat het mij kost was de benzine en moeite, daarnaast zouden we voornamelijk om gratis plaatsen camperen. Nou dat vond ik wel een goed plan, maar ik wilde graag Robin ook nog opzoeken in Sydney. Dus zij hebben mij in Canberra opgepikt om vervolgens samen te reizen. We hebben de twee dagen daarna verschillende auto's bekeken, maar ze waren allemaal niet in hele goede staat. Één van de verkopers was wel een heel slechte verkoper en noemde mij gierig omdat ik geen koffie voor hem kocht! Die schrale batser had voor mij betalen lijkt me...

Ik ben daarop met de trein naar Sydney gegaan om Robin op te zoeken en ik had geen beter weekend kunnen kiezen... Het was dit weekend Vivid, wat betekend dat de hele stad was verlicht en dat er allerlei shows waren in de stad. Daarnaast had Robin een lang weekend vanwege de verjaardag van de Engelse koningin(Australië is nog steeds een deel van Engeland.) Daarom heb ik het weekend goed besteed met Robin; bier drinken(al was Robin het wel een beetje verleerd.), naar het strand, kangaroo vlees barbequën, naar de tuinen van Sydney en uiteraard het Opera huis bekeken. Het was erg fijn om weer Nederlands te praten en ik heb echt een geweldig weekend gehad met Robin!!

Vervolgens ben ik met de trein naar Canberra(de hoofdstad van Australië) gegaan en ben ik opgehaald door Stefan en Luca. We zijn samen naar de Shire of Rememberance gegaan, dit was het mooiste oorlogsmonument dat ik ooit heb gezien! Vliegtuigen, schilderijen, modellen van gevechten en allerlei persoonlijke spullen van de soldaten die zijn gesneuveld of het hebben overleefd. Voorderest was de hoofdstad toch wel erg saai hoor, niets vergeleken met ons eigen Amsterdam;)

Op dit moment zijn we aan het rijden door de Outback(woestijn in het midden van Australië). De uitzichten zijn erg mooi en je voelt je helemaal alleen op de weg! Elke dag rijden we zo'n 600 kilometer in onze Ford Falcon met cruisecontrol. We komen door allerlei leuke dorpjes, zoals een Duits dorp; Hahndorf. Hier wilde Stefan en Luca weer Duits bier drinken en Currywurst eten. Ik was de BOB dus ik kon niet drinken, maar beide kon niet meer tegen het echte Duitse bier. Ze zeiden dat het te koud was, maar volgens mij zijn het gewoon smoesjes. De Currywurst konden we niet vinden, maar op het eind vonden we een pannenkoeken huis!!! Ik was het menu aan het lezen en er stond een broodje kroket en frikandel speciaal op! Natuurlijk wilde ik hier lunchen, dus ik wilde bestellen; bleek dat de beeldschone serveerster ook Nederlands te zijn. De Duitsers konden hun ogen niet geloven en willen daarom zo snel mogelijk naar Nederland om achter de dames te gaan:p. Zodoende heb ik lekker Nederlands van een broodje kroket met patatje pinda genoten.

Volgende keer vertel ik weer meer! En voor de foto's kun je beter langs komen;)

  • 17 Juni 2015 - 17:10

    Mama:

    Ik ben wel nieuwsgierig naar de foto's , het is mij te ver rijden zeker links lijkt mij lastig,
    Veel plezier met de Duitsers en mooi toeren met de auto. Geniet maar lekker van de vrije natuur,
    voor je het weet is het 20 augustus. Liefs van ons allen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 6467

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: