Noordereiland Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Noordereiland Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Noordereiland Nieuw Zeeland

Door: Edwin Blom

Blijf op de hoogte en volg Edwin

04 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Kia Ora! EINDELIJK weer een update van mijn verblijf in Nieuw Zeeland! Elke dag ben ik druk in de weer en daarom heb ik nog weinig verteld van mijn tijd in Nieuw Zeeland. De laatse keer dat ik heb geschreven was ik onderweg naar Whitianga dus laten we daar beginnen.

Ally en ik waren inmiddels al enkele weken onderweg, dus we leren elkaar steeds beter kennen. Dit komt goed van pas bij onze dagelijkse kaartspellen, ik weet namelijk welke kaarte hij heeft. We hebben een schots kaartspel geleerd en spelen het elke avond. Het is namelijk erg gemakkelijk om mensen uit te nodigen om mee te doen. Zo ook in Whitianga; na 6 spellen op rij te hebben gewonnen vroegen wij mensen om mee te doen. Toen bleek dat er een nederlander was in ons hostel. Jelle komt uit Friesland en is al een tijdje op reis. Het klikte vrij goed en hebben met zn drieen de volgende dag de regio rond gewandeld met een paar erg mooie uitzichten! Tijdens het wandelen kwamen wij een enthousiaste zwitserse dame tegen, die mij herkende(waarschijnlijk de looks;) ) Zij vertelde ons over haar plan om "Hot water beach" en " Cathedral Cove" te bezoeken om 6 uur s'ochtends(!) en vroeg of wij mee wilden gaan. Ally en ik waren niet te beroerste en ginden met de zwitserse en haar vriendin uit Frankrijk de volgende ochtend op pad. Op het strand kon je een kuil graven als een duister en er in zitten. Klinkt misschien niet zo speciaal, maar door vulkanische activiteit komt er warm tot kokend water naar boven. Het lijk mij wel een goed idee om samen met de dames een eigen bubbelbad te maken, dus ik had er onwijs veel zin in! Wat bleek nou, door de stand van de maan was het getij erg hoog en konden we enkel met onze voeten in het water. Hierna zijn we om 7 uur naar Cathedral Cove gegaan wat een enorme toeristische plek is normaal gesproken. Nou niet om 7 uur hoor ;) we hadden een prive strand en hebben er daarom goed van genoten. Na zon vroege ochtend hebben deze dag (eindelijk!) in de kroeg afgesloten en hebben we een dansje gewaagd.

Na Whitianga zijn we naar Rotorua gegaan. Hier stinkt het naar rotte eieren vanwege het zwavel dat naar boven komt. Hier hebben Ally en ik gemountainbiked in het bos en dat is blijkbaar niet helemaal mijn sport. We zijn iets te lang doorgegaan en op het moment dat ik er helemaal doorheen zat viel ik natuurlijk. Ik ging over de kop en met mijn rug tegen een boom aan geknald. Dat was natuurlijk even schrikken, maar dat werd 's avonds weer goed gemaakt. Vanwege mijn rug zijn we naar de "Polynesian Spa" geweest(top 5 van de wereld) met 2 mooie duitse dames, een fin, Ally en ik. Door mijn rug goed te verwarmen en de afleiding van de dames(helaas, een massage zat er niet in) ging het de volgende dag stukken beter en kon ik naar Hobbittown. Dit is de plek waar het dorp vavan de hobbits is nagemaakt voor de films van de Lord of the Rings en The Hobbit. Dat zag er echt geweldig uit! Het weer was zonnig en het was net alsof ik door de film liep. We hebben de verschillende Hobbitholes bekeken en hebben achteraf nog een biertje gedaan in "The Green Dragon", dit is de kroeg van de film.

Na Rotorua zijn Ally en ik naar Taupo gegaan voor de Tangereiro Crossing, dit is de mooiste wandeling van Nieuw Zeeland en hier kan je Mordor beklimmen. Nou ik heb het geprobeerd, maar voordat ik daadwerkelijk Mordor ging beklimmen was ik al doodop! Alleen maar trap klimmen en Ally gaf me geen moment rust. Daarom heb ik besloten om mijn krachten te sparen(natuurlijk had ik ook last van mijn rug :P) en ging ik op zoek naar een nieuw wandelgenootje. Tijdens mijn pauze raakte in in gesprek met een leuke Canadeze dame en hebben wij samen de wandeling hervat. De wandeling was echt onwijs mooi met verschillende landschappen; oerwoud, bergtoppen, moeras, vulkanisch gesteente en meren. Ik had dus een geweldige dag: mooi landschap, mooie dame en ook nog eens mooie verhalen!

Hierna ben ik naar Wellington gegaan om de fin die ik in Rotorua heb ontmoet op te zoeken en samen naar het zuider eiland te gaan. Wellington was geen bijzondere stad en het enige wat ik daar heb gedaan is bier en wodka gedronken. Wel ik heb ik gemerkt dat ik geen marmelade moet eten. Ik wilde weer eens wat nieuws proberen en kocht wat grapefruit marmelade. Dat was dus mijn slechtste idee in tijden! De volgende dag was ik namelijk ziek van de marmelades(het kan de wodka natuurlijk niet zijn geweestXD)...

Ik wil dit verhaal niet te lang maken dus de volgende keer zal ik jullie meer vertellen over het geweldige zuidereiland. Maar zoals jullie kunnen lezen geniet ik met volle teugen hier! Er komen steeds meer mooie dames op mijn pad, dus mam kijk maar uit of ik nog wel in Nederland blijf;).

En voor de mensen die mij echt willen volgen: bekijk deze website: www.polarsteps.com/EdwinBlom

  • 04 Mei 2015 - 12:16

    Annemarie:

    Wat goed dat je de Tongariro Crossing hebt gedaan! Prachtig he. Grappig om nu vanuit Nederland te lezen dat jij op de plekken bent waar wij ook net zijn geweest. Geniet ervan Ed!

  • 04 Mei 2015 - 15:45

    Mama:

    Zijn er niet genoeg mooie en leuke meiden in Nederland, volgens mij kom je er te veel tegen om een keuze te maken . Je hebt er weer een gezellig verslag geschreven en nog veel plezier op het zuidereiland!!!
    liefs en groetjes van mam.

  • 05 Mei 2015 - 11:16

    Marian:

    Edwin,
    weer een mooi reisverslag, zo genieten wij hier van je leuke verhalen. We halen de wereld zo iets meer naar Nederland.
    Ik ben benieuwd of je nog met Ally contact hebt na die wandeltocht Taupo
    en beklimming van de Mordor ?
    Of was Ally in geen velden of wegen meer te zien ?
    Nog heel veel plezier dit zal wel lukken bij je.

    MarharPatr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6471

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: