Melbourne en Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Melbourne en Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Melbourne en Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Edwin

09 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik heb inmiddels bijna 2 weken in Nieuw-Zeeland gereisd en daarom is het wel weer eens tijd om iets van mij te laten horen... Zoals ik afsloot ging ik vanaf Hong Kong naar Melbourne om daar een dag te verblijven en zo naar Auckland te vliegen. Via Singapore kwam ik aan in Melbourne en wat was het daar geweldig! Het voelde net alsof ik thuis kwam in Nederland; ik kon eindelijk de gesprekken om mij heen volgen. Het eerste restaurant dat ik bezocht had meteen een aantrekkelijke serveerster en vroeg hoe het mij mij ging, lijk mij duidelijk; kan niet beter! Daarnaast sliep ik in een geweldig bed en op een goede locatie; boven een bar. Dus mijn dag in Melbourne kon niet beter... Al was ik natuurlijk wel verbrand na een dagje Australie.

In Nieuw-Zeeland had ik wel een valse start; ik mocht bij de douane op bezoek. Ik had me natuurlijk erg goed voorbereid op mijn trip naar Auckland, maar ze hadden net op die dag nieuwe regels. Ik moest een terugticket hebben om een visum te krijgen. Dus ik heb deze een half uur van te voren geboekt in Melbourne; maar dat vond de douane maar verdacht. Na een uur te hebben gezeten bij de douane en lekker te ouwehoeren over van alles en nog wat, had ik een toeristen visum gekregen voor 3 maanden. Wel werd mij verteld dat ik mij beter moest voorbereiden de volgende keer(hoor ik natuurlijk voor de eerste keer:p). Vanaf dat moment was het een groot feest in Nieuw-Zeeland. Ik heb een vriend uit Zweden ontmoet en wat gedronken en heb mijn eerste reismaatje gevonden: Ally uit Schotland. De eerste dagen in Auckland heb ik met Ally mijn vrienden opgezocht en zijn we naar het strand met Rik, Annemarie en hun geweldige campervan gegaan. Dankzij de ruime bank in de auto met ARKO hebben wij gezamenlijk gegeten en gedronken en verhalen uitgewisseld. Al was Annemarie niet altijd zeker over haar Engels, waardoor zij niet zo spontaan overkwam. Ally en ik heb tussendoor geprobeerd naar de kroeg te gaan, maar werden geweigerd omdat we te casual gekleed waren. Ook hebben Rik, Annemarie en ik geprobeerd te genieten van een cricketwedstrijd, maar al snel was het bier belangrijker.

Vanaf Auckland zijn we naar Paihia gegaan en hebben daar o.a. de Maori cultuur gezien en zij naar mijn allereerste waterval gegaan. Voorderest vooral genoten van het heerlijke weer en mensen leren kennen. Om later terug te gaan om met dolfijnen te zwemmen. Dit was echt geweldig want je kon ze bijna aanraken. Zo dichtbij dat Ally bijna een "ongelukje" had nadat een dolfijn recht voor zijn neus tevoorschijn kwam. Hierna zijn wij naar Ahipara geweest om te leren surfen. Nu denken jullie natuurlijk allemaal dat ik een aangeboren talent hiervoor heb, maar dat viel een beetje tegen. Tijdens de les ben ik met mijn kop tegen het zand aangeschuurd en ben ik gaan bloeden. Na wat rust en zalfjes heb ik weer geprobeerd te surfen, maar het staan lukte nog niet echt. Daarom heb ik het de volgende dag rustig aangedaan en ben ik naar Cape Reinga geweest. Hier komen twee zeeën bij elkaar, waardoor je de golven in elkaar ziet klappen. Ook hier hebben ze zandduinen en hebben we gesandboard.(Misschien wel een keertje leuk om op de Klimduin te doen?) De volgende dag moest ik het surfen natuurlijk nog een keer proberen en is het mij gelukt om 4 seconden te staan!!!!!!!!!! Om dit te vieren hebben wij mossels gevangen en heeft masterchef Ally deze klaar gemaakt.

Inmiddels zijn Ally en ik druk aan het koken geslagen, maar gaat het niet altijd goed. Uiteraard ligt dit niet aan ons, maar het kookgerei is echt waardeloos. Ik heb zelfs pannenkoeken met bacon laten aanbranden. Inmiddels is onze specialiteit " Smokey burgers" geworden, waarmee wij het hele hostel in de rook zetten. Daarnaast brengen wij veel dagen door met wandelen en te genieten van de natuur in de omgeving. Overal waar wij komen is nog beter dan de vorige plek, dus ik ben benieuwd waar het ophoudt. Komende week gaan we naar Mordor en Hobbittown(Lord of the Rings) en zal ik hopelijk een goede ring te pakken krijgen. Ik ga nu genieten van het weertje(ik wordt al bijna bruin) en hou jullie zoveel mogelijk op de hoogte!

  • 09 April 2015 - 19:36

    Michelle:

    Heey Ed, dit klinkt helemaal mooi!
    Ze klinken steeds beter. Als het zo doorgaat wil je nooit meer naar huis joh.
    Maar we missen je wel hoor dus blijf genieten zo lang het kan en de groetjes uit
    Spanbroek!

  • 10 April 2015 - 15:05

    Huub:

    Hi Ed!

    Fantastisch om te lezen man! Geniet daar en groeten vanuit Nederland! Groet

  • 13 April 2015 - 06:37

    Frank:

    Hey Eddy, je hebt het goed naar je zin zo te lezen!
    NZ moet ook echt super mooi zijn idd, staat op mijn lijstje

  • 13 April 2015 - 12:51

    Marian Lakeman:

    beste ed,
    weer leuke verhalen ,wat maak jij prachtige belevenissen mee.
    leuk dat je mij buurmeisje annemarie tegen kom ,zo ver weg van de dijk!!!!!!!!!!
    veel plezier.
    groeten marian.

  • 18 April 2015 - 21:25

    Tante Coby:

    Hoi Edwin
    Zo te lezen geniet je in nieuw zeeland
    Het Zuidereiland is ook super mooi. Wij zijn in Montueka,pancakesrocks in puniaki langs de west coast franz Jozef glacier Oueenstown
    Er is genoeg te zien lekker ge nieten
    Gr tante Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 6468

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: