Hong Kong en Macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Hong Kong en Macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Hong Kong en Macau

Blijf op de hoogte en volg Edwin

28 Maart 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Goedemorgen! Ik ben nu onderweg naar Melbourne dus kan ik jullie weer mooi op de hoogte brengen van mijn ervaringen. Zoals ik in mijn vorige verslag aangaf ben ik vanaf Guangzhou met de trein naar Hong Kong gegaan. Het leek net alsof ik in de tijd reisde! wat een verschil tussen Guangzhou en Hong Kong. Het fijnste van alles: bijna iedereen kon Engels. Echt waar ik heb het eerste uur genoten van de taal. In Zweden heb ik iemand uit Hong Kong ontmoet, dus deze moest ik natuurlijk eerst eventjes spreken. Deze heb ik samen met een Duitser(ook in Zweden leren kennen) ontmoet en hebben we de Skyline van Hong Kong bekeken. Op zich wel een geinig uitzicht, maar natuurlijk niets vergeleken met die van Zandwerven;). Daarna heb ik met hen enkele avonden nog een biertje gedaan om een beetje te wennen aan het leven in een metropool als Hong Kong. Mijn eerste weekend kon ik mijn vrienden uit Duitsland en Hong Kong niet ontmoeten en daarom besloot ik Kees Steur in Macau op te zoeken.

Hij had mij gewaarschuwd dat het enkel gokken was in Macau, maar daarin had hij niet helemaal gelijk. Natuurlijk waren er grote casino's waarin bakken met geld werden uitgegeven, maar het nachtleven was ook een aardige ervaring. Uiteraard zijn Kees en ik begonnen met ons weekend-geld te verdienen in het casino. Ik heb maar één keer in mijn leven gegokt(toen was ik echt master) dus ik was blij dat Kees wel een zekerheidje wist in het casino: Het rad van Fortuin. Nou dat hebben we gemerkt, Kees was na 5 minuten uitgespeeld en ik kon na 15 minuten een ander spel opzoeken. Na de Jackpot uit de automaat geprobeerd te halen en een half uurtje te hebben geroulette, waren wij erover uit dat wij snel moesten gaan drinken voor wij helemaal niets meer over hadden. Voor mij was het alweer even geleden dat ik naar de kroeg was geweest, maar Kees was duidelijk nog geoefend. Wij hebben samen met wat vrienden van Kees twee nachten achter elkaar veelste veel gedronken, uitgegeven en gegeten bij de McDonalds. Met tripjes naar barren waren de jonge dames om de oude russen liepen te dansen en je vooral zo snel mogelijk dronken moest worden hebben wij ons dat weekend erg goed vermaakt! Een echt ouderwets gezellig Hollands avond.

Terug in Hong Kong begon de echte sightseeing. Ik had ruim een week om Hong Kong te ontdekken en daarom heb ik met behulp van de Lonely Planet alle hotspot van Hong Kong bekeken. Van de garden van Lan Ni(mijn favouriete) tot aan de temple van de 10.000 Budha's(voor wie is de mol fans erg bekend). Daarnaast heb ik samen met een Tunesier St. Patricks day gevierd, wat erg leuk was want de Ieren dacht allemaal dat ik ook uit Ierland kwam. Op die manier heb ik Guiness leren drinken en heb ik veel aardige idioten ontmoet. Ik heb dus wat vrienden gemaakt in Hong Kong, maar ook kwam er een duitser bij mijn op de kamer. En dat was toch een raar figuur! Laat ik het zo zeggen: niet helemaal mijn type... Hij was geobsedeerd door talen en wilde met mij Nederlands praten. Zelfs toen ik samen met hem en een Chinese dame uiteten ging, wilde zij Engels praten maar hij Chinees. Dat liet ik natuurlijk niet zomaar toe... Dus snel heb ik het hele gesprek overgenomen en kon hij geen woord meer uitkramen:) Ook ben ik dagelijks met Herman uiteten geweest, waardoor ik lekker heb gegeten(zelfs spaghetti!). Één avond samen met de duitser en sindsdien ben ik een beetje ziek. Nu maar wat bier er overheen gooien en het gaat vast weer snel beter!

Nu lekker naar Nieuw-Zeeland en Australie! Ik kijk er naar uit en hou jullie op de hoogte.

• 28 Maart 2015 - 12:48

Astrid:

Ik vind dit wel weer een masterlijk verslag heer Blom. Veel plezier en doe geen dingen die we in Zandwerven ook niet zouden doen. ps Canvas portret van jou van 3 bij 3 meter is alvast besteld om op te hangen op de borrel.

• 28 Maart 2015 - 14:30

Ar:

Klinkt wel alsof je het nog steeds naar je zin hebt, goed om te horen.
    In ieder geval is 1 ding zeker, je bent je praatjes nog niet verleerd!
    Veel plezier nog broertje!

• 28 Maart 2015 - 14:30

Ar:

Klinkt wel alsof je het nog steeds naar je zin hebt, goed om te horen.
    In ieder geval is 1 ding zeker, je bent je praatjes nog niet verleerd!
    Veel plezier nog broertje!

• 29 Maart 2015 - 12:50

Mama:

Je heb weer een mooi verslag gemaakt en een gezellig weekend gehad bij Kees.Op naar het volgende land , tante coby was erg enthousiast over nieuw Zeeland dus veel plezier en geniet ervan!
    liefs mama