Eerste dag Beijing - Reisverslag uit Chaowai, China van Edwin Blom - WaarBenJij.nu Eerste dag Beijing - Reisverslag uit Chaowai, China van Edwin Blom - WaarBenJij.nu

Eerste dag Beijing

Blijf op de hoogte en volg Edwin

12 Februari 2015 | China, Chaowai

Hierbij eindelijk mijn eerste reisverslag vanuit China. De website werkt niet erg goed, dus het heeft allemaal iets langer geduurd.

De vlucht naar China was erg zwaar, vooral omdat het soms onduidelijk was wat ik moest doen, in Moskou deden ze nou niet erg hun best om mij te helpen. In het vliegtuig van Moskou naar Beijing zat ik 6 uur lang naast een slecht Engels sprekende Chinees dus daar had ik weinig aan. Gelukkig zat ik in een vliegtuig met je eigen tv-scherm, dus ik heb mij kunnen vermaken met The Big Bang Theorie. Naar het hostel komen was een ramp, dus ik heb (natuurlijk veel te dure) de taxi gepakt. Vanaf dat moment werd het eindelijk allemaal wat fijner. Het Hostel is erg goed en de mensen zijn erg vriendelijk. Direct maakte ik contact met een Canadeze vrouw die samen met haar een vriendin en haar vader Beijing aan het bezoeken waren. Zo fijn om eindelijk goed sprekende Engelstalige te spreken!!

We hebben afgesproken om s avond naar de markt te gaan, waardoor ik nog even mijn Jetlag kon uitslapen. Op de markt heb ik dingen geproefd, die je eigenlijk niet wilt proeven(bijvoorbeeld slang). Hierna hebben we nog even normaal gegeten en hebben we gemext in het cafe van het hostel. DE oude man vond het helemaal geweldig en zodoende zijn we het cafe uit geveegd.

Vandaag heb ik het Tiamenplein, de verboden stad en de Lama tempel gezien. Onwijs mooie gebouwen, met name de verboden stad is indrukwekkend. Ik val wel een beetje op en elke chinees wil met mij koffie drinken. Ik weet niet precies wat het betekend, maar ik heb begrepen niet veel goeds(zal wel met sex te maken hebben). Ik sal dus werkelijk alle mooie dames af ;)

Vanavond even rusten zodat ik morgen de muur kan bekijken. Ik ben erg benieuwd en zal jullie zeker op de hoogte brengen van de muur en mijn trip naar Xi' an.
Groetjes vanuit Beijing!

  • 12 Februari 2015 - 11:40

    Sylvia:

    Tuuuuuuuurlijk Ed. Elke Chinees wil koffie met je drinken.
    Als je nu al bar mans loopt te doen in je eerste verslag, voorspelt dat niet veel goeds voor je aankomende verslagen.
    Veel plezier nog met je slangen en spinnen eten!

    Kusjes


  • 12 Februari 2015 - 12:57

    Marian Lakeman:

    beste edwin
    ik ben blij dat je goed aan bent gekomen,na alle stress van je school kun je nu alleen maar genieten van de mooie dingenwij wesen een heerlijke vakantie toe en genieten maar!!!!!!!!!!!!
    groeten rinus en marian.

  • 12 Februari 2015 - 13:25

    Inez En Wim Vermolen:

    Volgens ons kom jij straks als een kanibaal terug want natuurlijk ga je straks ook nog aap etc eten.
    Leuk je bericht te lezen en vooral de engels sprekend chinezen zal wel erg moeilijk te verstaan zijn
    en kijk uit voor de chinese meisjes wat die zijn zo plat als een strijkplank
    Wanneer ontmoet je je chinese vriend en ga je ook bij hem een tijdje wonen, dat zal wel extra interessant zijn
    Hou je haaks.

  • 12 Februari 2015 - 14:53

    Mama:

    Je beleef nu al mooie dingen ik wist niet dat je beesten zo lekker vond! Het leven is zeker voor jou niet saai daar geniet er maar lekker van maar sla de koffie maar over. Niet te gek doen hoor,we vinden het ook spannend.
    liefs en kusjes van mama

  • 12 Februari 2015 - 15:40

    Frank:

    Klinkt alsof je je weer kostelijk vermaakt!
    Goed bezig Eddy, veel plezier daar nog.

    Gr. Frank

  • 13 Februari 2015 - 20:03

    Diantha:

    Hoi Edwin,
    Is het toch allemaal nog goed gekomen :)
    Nu lekker genieten van al het moois (gebouwen enzo) dat ik zeker niet in werkelijkheid zal zien,haha.
    Maar ik ga de komende tijd genieten van je verslagen:P
    Alle goeds.
    Groetjes Diantha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Een boerenjongen die op reis gaat om de wereld te ontdekken.

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6469

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Afstudeerreis Edwin

Landen bezocht: